Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.
Pentru vizualizarea in conditii optime a forumului ortodox, proOrtodoxia, va recomandam Google Chrome care poate fi descarcat de aici.
Ultimele subiecte
» Pelerinaje la Sfantul Munte Athos
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptySam Aug 08, 2015 11:05 am Scris de daseky30

» Clasificarea religiilor
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyDum Apr 05, 2015 7:32 pm Scris de clairvaux

» Intrebare pentru cei din linia intai
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyDum Apr 05, 2015 7:28 pm Scris de clairvaux

»  Treptele rugaciunii, vizitarea raiului din viata aceasta
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyDum Apr 05, 2015 7:21 pm Scris de clairvaux

» De ce nu ne putem ruga împreuna cu catolicii
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyDum Apr 05, 2015 6:45 pm Scris de clairvaux

» ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyDum Apr 05, 2015 6:40 pm Scris de clairvaux

» În Duminica Ortodoxiei s-a lansat un nou site
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyMar Mar 03, 2015 9:34 am Scris de Crez

» Icoane Ortodoxe
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyMier Mai 14, 2014 3:41 pm Scris de Mihai Gabriel

» Magazin online Handmade TRADITII
ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate EmptyMier Mai 14, 2014 3:39 pm Scris de Mihai Gabriel

Calendar Crestin-Ortodox
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Flux RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 


Statistici
Avem 210 membri înregistrati
Cel mai nou utilizator înregistrat este: Peter peter

Membrii nostri au postat un numar de 634 mesaje în 360 subiecte

ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate

2 participan?i

 :: Ecumenism :: Ecumenism

In jos

ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate Empty ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate

Mesaj Scris de Admin Joi Sept 04, 2008 12:50 pm

"Să știi că noi trebuie să slujim lui Dumnezeu, nu timpului" (Sf. Atanasie cel Mare, Epistolă către Dracontie)
Astăzi se vorbește din ce în ce mai mult despre ecumenism, reuniuni ecumenice, teologie ecumenică, rugăciuni și slujire ecumenică; discuțiile antrenează pasiuni dintre cele mai aprinse, poziții pro sau contra ale celor două părți cvasiconstant prezente în sălile de conferințe teologice: susținătorii care afirmă cu tărie misiunea ortodoxă făcută în rândul neortodocșilor prin adunările ecumenice și adversarii acestei mișcări.
Voi menționa doar câteva aspecte privind mișcarea ecumenică, scopurile acesteia și concretizarea lor în viața Bisericii Ortodoxe.
Întâi trebuie amintit că ecumenismul, ca idee a apărut la mijlocul sec. XIX în Anglia și America, propunându-și să unească diferitele confesiuni creștine ce se autointitulează greșit “biserici”. Mai târziu în 1948 la Adunarea de la Amsterdam s-a hotărât fondarea așa-numitului “Consiliu Mondial al Bisericilor” cu sediul la Geneva. Termenul de “ecumenism” a fost introdus la Congresul de Edinburgh (Scoția) în 1910, Congres al organizației I.M.K.A. condusă de cunoscutul lider francmason John Mott (1865-1955) care a și prezidat lucrările acestui congres. Semnificativ este faptul că John Mott nu a ales pentru denumirea mișcării sale termenul de “universalism” (de la latinescul universum-univers) ci analogul grecesc, “oecumenicos” care aparține exclusiv Bisericii Ortodoxe. Scopul vădit al acestei substituiri a fost cel de a masca intențiile acestei mișcări sub un termen clasic pentru Ortodoxie – acela al ecumenicității, universalității Sfintei Biserici Ortodoxe – existând pericolul de a identifica cândva Sinoadele Ecumenice cu “Consiliul Mondial al Bisericilor”. Dealtfel chiar una din Bisericile Ortodoxe, cea Rusă, s-a exprimat semnificativ în acest sens, trăgând un semnal de alarmă, încă din anii trecuți, după lucrările Adunării a V-a a CMB de la Nairobi: “Un alt pericol care amenință grav unitatea creștină și viitorul mișcării ecumenice {…} este iluzia, nutrită de unii participanți la mișcarea ecumenică, precum că C.M.B. ar putea asigura un asemenea grad al apropierii ecumenice a bisericilor membre ale ei, încât una din viitoarele sale adunări generale se va transforma în sinod creștin ecumenic”.
Așadar încă dintru început, autodenumirea acestei mișcări drept “ecumenică” ridică grave semne de întrebare asupra a ceea ce urmărește ea. Noi afirmăm că aparținem de acel ecumenism, vechi și pururi nou, adică de universalitatea Sfintei Biserici Ortodoxe întemeiată de Domnul nostru Iisus Hristos în scopul răspândirii adevărului divin revelat propovăduit de Hristos și înfăptuirii mântuirii făgăduite de El.
Între acest ecumenism ortodox și “ecumenismul” promovat de C.M.B. există contradicții flagrante și deosebiri dogmatice profunde care fac imposibilă apartenența la Sfânt Biserică Ortodoxă Universală și în același timp la mișcarea ecumenică ce își impune în ultima vreme concepțiile sale, tot mai insistent și tot mai străin de duhul Ortodoxiei. Iată principalele puncte inacceptabile pentru un ortodox:
Mișcarea Ecumenică se bazează pe teologia modernistă promovată în spațiul eterodox în zorii veacului XX și care susține întâi de toate existența Sfintelor Taine mântuitoare și sfințitoare și în afara granițelor Bisericii Ortodoxe. Această concepție care consideră grupările eretice și schismatice ca nefiind complet rupte de trupul Bisericii celei una, îi face pe teologii moderniști să afirme că în tainele (Botez, Mirungere, Hirotonie, ș.a.) săvârșite de eterodocși lucrează același har mântuitor și sfințitor al Sfântului Duh, chiar dacă nu în plinătatea lui, ca în Biserica Ortodoxă. Menționăm că încă din 1982, comisia “Credință și organizare” de la Lima a adoptat documentul B.E.M. care constituie efectiv baza dogmatică și liturgică minimă a unirii creștinilor – Botez, Euharistie, Slujire (preoție). Analiza atentă a conținutului acestui document demonstrează două aspecte:
Faptul că în B.E.M. nu sunt menționate 4 Taine bisericești: Mirungere, Spovedanie, Căsătorie, Sfântul Maslu, denotă că acest document nu le recunoaște drept Taine.
B.E.M. este alcătuit după criterii pur protestante. În finalul preambulului B.E.M., alcătuitorii declară într-un mod străin de duhul dreptei credințe: “nu trebuie să ne așteptăm în B.E.M. la o interpretare teologică deplină a botezului, euharistiei, preoției”, aceasta fiind în opinia lor “în cazul dat neadecvată și nedorită”.
Teologia modernistă promovează așa zisa “teorie a ramificațiilor” potrivit căreia Biserica lui Hristos este trunchiul comun din care se desprind ramuri care dețin și ele - ca biserică romano-catolică, protestantă, necalcedoniană, anglicană, etc. – har mântuitor și sfințitor.
Consecința imediată a celor expuse mai sus este posibilitatea rugăciunii în comun cu eterodocșii și chiar a Euharistiei. În ultima vreme, la reuniunile C.M.B. se afirmă că numai săvârșirea Euharistiei în comun trebuie respinsă, celelalte slujbe sau rugăciuni fiind acceptate.
De multe ori, autoprezentarea membrilor sau susținătorilor mișcării ecumenice îmbracă forme aberante: să menționăm manifestările de la Vulcana-Băi (Târgoviște, august 1998) când în materialul pus la dispoziția participanților se definește ecumenismul ca “religia sec. XXI, religia speranței” afirmându-se că nu se vrea un parlament al religiilor, ci mai grav, conform cuvântului de deschidere, “un chip sustras dogmelor, un chip viu și convingător”, în care funcționează alte legi decât cele creștine și anume “legea curcubeului”, sau Conferința Mondială a Religiilor Lumii pentru Pace, ținută la București în septembrie 1998 când manifestările au culminat cu aprinderea unui “foc sacru” și rostirea rugăciunii în comun pentru pace împreună nu numai cu reprezentanții confesiunilor creștine eterodoxe, dar și cu necreștinii și cei aparținând cultelor păgâne asiatice.
Acestea fiind datele, vom prezenta pe scurt credința noastră legată de ele:
În privința harului mântuitor și sfințitor al Sfântului Duh, Sf. Vasile cel Mare afirmă în Epistola I Canonică: "Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărțire ei nu mai au harul Sf. Duh care nu li se mai dă din momentul despărțirii lor. La începuturi, înainte de despărțire, aceștia aveau harul preoției și prin punerea mâinilor transmiteau acest har sfințitor, iar după schismă au devenit laici, încât nu mai au puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni; cei rupți de Biserică au devenit astfel incapabili să transmită și altora harul Sf. Duh." Sf. Irineu de Lyon afirmă: "Unde este Biserica acolo este și Duhul Sfânt, iar unde este Duhul Sfânt acolo este Biserica și tot harul, iar Duhul Sfânt este Adevărul;" "Cei care se depărtează de la Biserică […] ei se pedepsesc pe ei înșiși, tocmai despre ei spune Sf. Apostol Pavel că după prima și a doua mustrare, îndepărtează-te de ei." Sf. Ciprian al Cartaginei: "În afara Bisericii nu există mântuire: casa lui Dumnezeu este una singură și este imposibil să se mântuiască cineva în altă parte decât în Biserică […] oricine se depărtează de Biserică devine străin de testamentul Bisericii. Cel ce strică pacea și unitatea în Hristos lucrează împotriva lui Hristos." Fericitul Augustin: "Mântuirea ni se dă prin Biserică, iar cei ce sunt în afara Bisericii nu vor primi viața veșnică." Sf. Chiril al Ierusalimului: "Mărturisirea credinței ne învață despre una sfântă, sobornicească și apostolească Biserică pentru ca să te păzești de stricăciunea adunărilor eretice și să fii totdeauna în Sfânta Sobornicească Biserică." Fericitul Augustin: "Afară de granițele Bisericii poți avea orice, cu excepția mântuirii. În afara Bisericii se poate să ai trepte ierarhice, Taine, "Aliluia" și "Amin", Evanghelie, credință și să propovăduiești pe Dumnezeu în trei ipostasuri, dar mântuire poți să ai exclusiv în Biserica universală și dreptmăritoare."
Socotim că nu numai aceste argumente ale Sf. Părinți, cât și întreaga noastră tradiție ne îndreptățesc să credem că:
nici grația divină creată împărtășită credincioșilor romano-catolici prin Sacramentele acestora nu servește mântuirii și sfințirii primitorilor.
nici simbolistica protestantă privind Euharistia nu ni-L oferă pe Hristosul cel adevărat.
nici o altă Taină săvârșită în afara Bisericii Ortodoxe Celei Una nu este deținătoare a harului Sf. Duh.
în afara Bisericii dreptmăritoare, săvârșirea Tainelor chiar în cele mai mici amănunte nu se poate înțelege decât ca formă exterioară lipsită de har. Aceste forme goale însă își recapătă valabilitatea și devin realități după întoarcerea în Biserica Ortodoxă.
Afirmăm că Biserica lui Hristos, conform Simbolului nostru de credință este una, sfântă, sobornicească și apostolică. Biserica este trupul mistic al lui Hristos. Hristos nu poate avea mai multe trupuri pentru că ea (Biserica) este zidită pe "piatra cea din capul unghiului" care este credința. Dogma ortodoxă este piatra cea din capul unghiului pe care se zidește și actul liturgic și morala creștin ortodoxă și activitatea misionară și orice manifestare a creștinului ortodox în societate. Orice act exterior al credinciosului devine o mărturisire de credință de care vom da seama știind că vom fi întrebați și "despre orice cuvânt deșert".
De aceea noi mărturisim că nu pot exista fragmente de mântuire, fragmente de adevăr și nici jumătăți de credință, odată ce "Vestea cea bună", Evanghelia lui Hristos a fost propovăduită în lume prin sfinții săi ucenici și apostoli care au întemeiat Biserica. Această Biserică deține adevărul integral despre mântuire și cine pretinde că, rupându-se de trupul Bisericii celei adevărate, se poate mântui cu bucățele de adevăr doar, acela se înșeală. Pentru că un singur mădular numai, rupt dintr-un trup întreg, nu poate să aibă viață prun sine însuși și cu atât mai mult să fie lucrător, decât numai realipit fiind la trupul din care a fost rupt (pilda viței cele adevărate "Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul. Orice mlădiță care nu aduce roadă El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă El o curățește ca mai multă roadă să aducă…"; "Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne întru Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard.", In. 15, 1-2 și 5-6). Însuși Domnul Iisus Hristos subliniază necesitatea credinței în cuvintele: "Cine va crede și se va boteza se va mântui, dar cine nu va crede, se va osândi" (Mc. 16, 16) iar în convorbirea cu Nicodim El spune: "Cine nu crede a și fost judecat."
________________________________________________________________________

Continuare si concluzii: http://orthologos.blogspot.com/2008/08/ecumenismuloriginiesentadeziderate.html
Admin
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 117
Data de inscriere : 02/09/2008

https://proortodoxia.forumgratuit.ro

Sus In jos

ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate Empty Re: ECUMENISMUL:origini, esenta, deziderate

Mesaj Scris de clairvaux Dum Apr 05, 2015 6:40 pm

Grave greseli de informare:
Sunt foarte multe greseli!!!
La 1054 cand a avut loc Schisma cea Mare nu mai traia de mult Sf.Vasile cel Mare.
Si Sf.Vasile nu a spus niciodata ca la schisma se pierde harul.
clairvaux
clairvaux
nou venit
nou venit

masculin Numarul mesajelor : 5
Varsta : 53
Localizare : Brasov
Job : profesor de religie ecumenica
Data de inscriere : 05/04/2015

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 :: Ecumenism :: Ecumenism

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum